Kereta mewah?

03 Mac 2010

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI


Assalamualaikum semua.. perghh.. lama sudah rasanya saya tak update blog ni... assingment2 perlu disiapkan dan pencarian kekuatan iman menyebabkan saya kurang meluangkan masa untuk update blog ini. Untuk ikhwah wal akhwat ku yang accident beberapa sela masa yang lepas, syafakallah ana ucapkan. Moga antum semua lebih tabah dan berhati-hati. Moga Allah memberkahi antum semua. ana tak mampu untuk menziarahi antum, hanya doa sahaja yang mampu ana utuskan dari seberang timur semenanjung malaysia ini. Ana uhibukafilla ya ikhwati..

Baiklah, dalam post kali ini, saya bukanlah nak mencoret bahan2 ilmiah dan seumpama dengannya.Straight to the point, beberapa minggu yang lepas, ustaz yang mengajar subjek CTU (fundamental of islamic religion) meminta saya mendesign kereta. katanya untuk dibuat slide pembentangan. ok, baiklah, sebelum saya menyatakan apa maksud kereta diatas, saya mohon pendapat anda semua untuk menintepretasikan maksud tersirat kereta tersebut. saya terigin sangat membaca komen2 daripada anda semua lebih-lebih lagi dari sudut pandang dakwah.. jadi, jika anda ada masa, luangkanlah sedikit untuk mengomen gambar kereta diatas. pandangan/komen/celoteh/karangan dan sebaginya bebas mengikut sudut pandang masing2. semuanya didahulukan dengan syuran jazakumullah..wallahualam..

p/s: oh, kepada ikhwah2 dan akhwat2 yang baru menikah, barakallah.. moga kalian semua memperoleh keluarga sakinah dan membina keluarga dakwah yang bahagia didunia dan diakhirat..mohon doa juga untuk diriku ini..huhu~~

5 ulasan:

ahmad_hisyam berkata...

kenapa ustaz CTU minta design kereta?

AhMiEzZ berkata...

"meminta saya mendesign kereta. katanya untuk dibuat slide pembentangan.."
ustaz nk menggunakan kronologi kereta yg macam ana design tu untk dimasukkan dalam slide pembentangannya..

Walid Hafizul berkata...

macam kereta naza citra...

tapi bahagian sit duduk belakang lebih luas supaya pemnumpang yang duduk kat belakang lebih selesa.
-sebab lain >>kita nak ajak lebih ramai orang bersama-sama dengan kita dan bergerak menuju syurga.

bahagian tingkap kat atas tu letak kat belakang sikit, sebab bukan driver yang nak keluarkan kepala tengok dari atas...penumpang kat belakang yang nak keluarkan kepala
-sebab lain >>pemandi dah boleh melihat dengan jelas jalan yang nak ditempuhi jadi bagi la peluang kepada penumpang untuk turut sama meng"explore" jalan yang mereka lalui.

cermin bagi gelap sebab...err tah la mungkin sebab ana suka tengok kereta yang cermin nya dah di"tinted"kan.

hok tu jah la, banyok pulok mengarut nanti!

shinju berkata...

assalamualaikum..hm bia ana plak nak komen.. macam smart design keta tu tapi ana still macam xpaham nape mesti ada lampu kat atas keta tu..sebab pada pandangan ana lampu tu sesuai utk keta MPV.baru macam kena ckit..tapi xtau la kalau keta yg anata design ni MPV. ana rasa cam pelik je design lampu kat atas tu..nampak pelik..
dari sudut perspektif dakwah ana rasa sangat padan la sebab orang yg bawa islam ni memang akan nampak pelik. hadis rasulullah sendiri, islam datang dalam keadaan dagang(asing) dan akan kembali asing...ini mewakili makna lampu kat atas keta tu..
k tu je. afwan ye kalau kasar sgt bahasa or xleh terima pe ana tlis..

AhMiEzZ berkata...

thanks kepada ikhwah2/akhwat ku yg sudi mengomen.. jawapan nya tiada salah mahupun betol..semua melihat dalam perspektif yang berbeza mengikut sudut pandang masing-masing..ok la..nanti ana bgtau apa yang sebenarnya maksud gambar terebut seperti apa yang diminta oleh ustaz ana dalam entri seterusnya..iman setebal kulit...?

 
Foto saya
Pemuda Kelantan, Control System Engineer di sebuah Syarikat Minyak dan Gas. seorang musafir mencari bekalan amal untuk meraih Husnul Khatimah, kerana pengakhiran yang baik akan mendapat sesuatu yang baik di sana..hidup untuk mencari keredhaan Allah s.w.t "Tidak aku jadikan jin dan manusia itu melainkan hanyalah untuk beribadah kepadaKu"-51:56

Pengikut

Popular Posts