Pembentangan Ruang Lingkup Ajaran Islam (CTU101)

30 Januari 2010

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI

Assalamualaikum w.b.t
Sudah lama rasanya tak update blog. Kekangan masa serta masalah internet mumbuatkan saya dapat jarang on9. Tapi bagus juga, tak la banyak masa dihabiskan untuk membuat perkara2 yang melalaikan di internet. Masa pun banyak boleh dihabiskan dengan stdy (study pelajaran dan agama). Banyak juga idea sebelum ini mahu ditulis didalam blog, tapi ianya berlalu terbang ditiup angin kot. Herm..

Tertarik pula saya ingin menulis sedikit research saya berkenaan aqidah. Hari khamis yang lepas, saya dan 2 orang lagi coursemate saya dikehendaki untuk membentangkan berkenaan dengan skop ajaran islam yang terbahagi kepada 3 skop besar iaitu Aqidah, Syariah dan Akhlaq dalam subjet fundamental of Islamic Religion (CTU101). Dan saya telah memilih tajuk Aqidah. Alahamdulillah, dapat membuat pembentangan dengan baik walaupun pada mulanya agak terketar2 juga.. ye la, sebelum ni, kalau bagi tazkirah, biasanya depan mad’u dan ikhwah sahaja (lelaki la).. ni ada perempuan sekali + ustaz.. lagi pun dah lama xbagi tazkirah depan2 macam tu kan.. nasib baik la dalam bahasa melayu.

Sekadar untuk perkongsian bersama

Ruang Lingkup Ajaran Islam

Ruang Lingkup Ajaran Islam (Slide)

p/s: Sebenarnya, saya sertai juga pembentangan ini dengan clip video The arrival siri 3 (saya skip bahagian2 yang 'seksi' itu) dan juga clip video suicide at Golden gate bridge, Los Angeles, carlifonia.. dua2 video clip ini boleh didownload daripada youtube.
wallahualam..

Tiada ulasan:

 
Foto saya
Pemuda Kelantan, Control System Engineer di sebuah Syarikat Minyak dan Gas. seorang musafir mencari bekalan amal untuk meraih Husnul Khatimah, kerana pengakhiran yang baik akan mendapat sesuatu yang baik di sana..hidup untuk mencari keredhaan Allah s.w.t "Tidak aku jadikan jin dan manusia itu melainkan hanyalah untuk beribadah kepadaKu"-51:56

Pengikut

Popular Posts