Kami tidak redho sebagaimana engkau jua..

02 Jun 2010

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga Engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk Yang benar". dan Demi Sesungguhnya jika Engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu Yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah Engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) Yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.



Assalamualaikum w.b.t
Dunia digemparkan dengan kekejaman zionis yahudi laknatullah, menyekat dan membunuh 19 aktivis keamanan dan mencederakan 60 lagi aktivis lain dalam rangka talian hayat untuk gaza bagi menyampaikan bahan makanan, pembinaan dan perubatan kepada penduduk palestin  di Gaza yang sekarang ini menderita disebabkan sekatan yang dilakukan negara-negara jiran termasuk mesir yang juga SAUDARA SEAQIDAH mereka.

Kebanyakan penduduk dunia mengadakan demonstrasi membantah tindakan kejam yang dilakukan oleh Rejim zionis itu. sebagaimana yang kita sedia maklum, penanahan dan pembunuhan yang dilakukan oleh rejim laknatullah itu dilakukan di perairan antarabangsa dan mereka mendakwa bahawa konvoi yang disertai lebih 600  orang aktivis keamanan itu membawa senjata kepada penduduk di Gaza.

Namun disebalik semua itu, ada hikmahnya tersendiri. Semua mata dunia terbuka melihat siapa sebenarnya pengganas. Adakah orang Islam atau mereka? SAUDARA SEAQIDAH, MESIR pula mula membuka sekatan dan membenarkan rakyat palestin di Gaza mendapatkan bekalan makanan dan perubatan sejak sekatan yang dimulakan pada tahun 2003 sebaik sahaja HAMAS menguasai Gaza. Beberapa buah kapal lagi dari TUrki dan Malaysia sendiri sedang menghampiri Gaza untuk menghantar bantuan kepada mereka disana.

Apa yang penting sekarang ini, sama-samalah kita doakan kesejahteraan peserta-peserta konvoi agar mereka selamat dan tidak diapa-apakan oleh rejim zionis yang zalim ini. Dan semoga penduduk-penduduk dipalastin tabah dan sabar meghadapi ujian dan dugaan ini.

Dan marilah kita semua, sama-sama membuat solat hajat serta membaca doa Qunut Nazilah dalam setiap solat kita agar Allah meruntuhkan, melemahkan dan mengkucar-kacirkan rejim yang zalim dan kejam ini.


Dan kami tidak Redho kepada engkau sebagaimana engkau tidak redho kepada kami..

3 ulasan:

AhMiEzZ berkata...

Jangan dilupakan untuk boikot.. Refresh our spirit of boyycot!!!!

Izzati Nur berkata...

salam..
mohon nk guna nta pnya kempen bc qunut nazilah utk dibuat flyer.

izin edit? bisa kah.
jzzk

AhMiEzZ berkata...

sis izzati:
silakan.. kalau boleh, letakkan link ke sini juga ye..jzk

 
Foto saya
Pemuda Kelantan, Control System Engineer di sebuah Syarikat Minyak dan Gas. seorang musafir mencari bekalan amal untuk meraih Husnul Khatimah, kerana pengakhiran yang baik akan mendapat sesuatu yang baik di sana..hidup untuk mencari keredhaan Allah s.w.t "Tidak aku jadikan jin dan manusia itu melainkan hanyalah untuk beribadah kepadaKu"-51:56

Pengikut

Popular Posts