Final Year, Final Semester...

21 Januari 2012

Asslamualaikum w.b.t

Alhamdulillah.. waktu masih berputar mengikut fitranya..dan saya, Allah masih berikan udara untuk dihirup, peluang untuk bertaubat kepadaNya, nafas yang dihela untuk mencari redhoNya dan salah satu nikmat yang paling best, adalah untuk tsbat diatas jalanNya.. =)

Pengkahiran tahun 2011.. sudah hampir 2 tahun berlalu.. semester kelima merupakan semester terakhir bagi pelajar diploma sains komputer di UiTM (yang mendapat CGPA 2.5 dan keatas pada semester 4 ^_^)..alhamdulillah, saya dapat melepasinya ketahap ini. semuanya dengan izin Allah s.w.t.. dan sahabat2 saya di universiti lama.. mereka sekarang ni akan menduduki peperiksaan akhir yang akan berlangsung dalam beberapa waktu lagi dan akan  menamatkan pengajian Ijazah mereka. saya doakan agar mereka juga turut berjaya insyaAllah.

2 tahun lalu, saya menjejakkan kaki ke UiTM. Meninggalkan kenangan-kenangan yang masih dirindui semasa belaja di UTP. sebuah universiti yang saya idamkan untk belajar semenjak saya di tingkatan 3. Allah kabulkan permintaan saya, namun, Dia ada perancangan yang lebih baik buat hambaNya ni. Walaupun terhambat 2 tahun kebelakang daripada kawan-kawan satu batch, alhamdulillah, Allah masih berikan semangat untuk terus belajar. kegagalan masa lalu tidak sedikit pun mematahkan semangat untuk mencipta kecemerlangan. Pada semester lepas juga, Allah izinkan saya mendapat anugerah pelajar tebaik akademik keseluruhan diploma sains komputer dan pada semester sebelumnya, pelajar terbaik kepimpinan keseluruhan diploma sains komputer. Allah tarik nikmat yg itu, Dia berikan yang lain.. dan Allah sesekali tidak pernah menzalimi hamba-hambanya.. Benarlah firman Allah s.w.t dalam surah An-Najm ayat 53 ayat 39
"Dan sesungguhnya, seseorang manusia itu tidak akan mendapat selain apa yang disusahakanya"

Apa yang penting sekali, jangan sesekali berputus harap. Teruskan berusaha hingga bukan hanya berjaya, tetapi Redho Allah juga dapat dikecapi.


"Janganlah Kamu berasa lemah dan janganlah kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang tinggi darjatnya, sekiranya kamu beriman" Ali Imran ayat 139

Ayuh, terus bangkit! terus berusaha! jadi muslim dan mukmin yang hebat!!  Jangan pernah kalah dan berputus asa!!! Allah tidak akan melihat pada hasilnya, tapi pada USAHANYA!! ^_^

Wallahualam...

2 ulasan:

Jamal Ali berkata...

Sesungguhnya Dia yang mengetahui mana yang terbaik buat hamba-Nya.

Amin Baek berkata...

perancangan Allah ..subhanallah..

 
Foto saya
Pemuda Kelantan, Control System Engineer di sebuah Syarikat Minyak dan Gas. seorang musafir mencari bekalan amal untuk meraih Husnul Khatimah, kerana pengakhiran yang baik akan mendapat sesuatu yang baik di sana..hidup untuk mencari keredhaan Allah s.w.t "Tidak aku jadikan jin dan manusia itu melainkan hanyalah untuk beribadah kepadaKu"-51:56

Pengikut

Popular Posts