Menulis dengan Hati

30 Ogos 2016

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Rasanya dah hampir 2 tahun sya tinggalkan blog ini tanpa apa-apa update. Cuba buat come back tapi nampaknya kurang berjaya. InsyaAllah, mungkin akan cuba buat come back lagi tahun ni? Hehe.

Sebenarnya semua orang boleh menulis dan bercerita. Apa-apa cerita sekali pun. Tapi biarlah setiap penulisan itu ada nilai tambah dan memberi kesan yang positif kepada orang-orang yang membacanya. Bagaimana penulisan mampu untuk menyentuh hati? Ianya bermula daripada diri penulis itu dahulu.

Seketul daging dalam diri kita iaitu raja kepada batang tubuh kita; Hati boleh diumpamakan seperti sebatang sungai. Sungai yang bersih dan jernih sudah pasti akan bisa mampu untuk mengairi kebun-kebun yang kelak akan tumbuh subur dan menghasilkan buah-buahan. Manakala sungai yang kering atau sungai yang kotor airnya pula akan bisa membinasakan kebun-kebun yang menghijau. 
Doa lah supaya Allah meneguhkan hati-hati kita...

Yaa Muqallibal Quluub, Tsabbit Qalbi ‘Ala Diinik 
“Wahai Dzat yang membolak-balikkan hati, teguhkan hati kami di atas agama-Mu.” (HR. Ahmad dan at Tirmidzi)

Tiada ulasan:

 
Foto saya
Pemuda Kelantan, Control System Engineer di sebuah Syarikat Minyak dan Gas. seorang musafir mencari bekalan amal untuk meraih Husnul Khatimah, kerana pengakhiran yang baik akan mendapat sesuatu yang baik di sana..hidup untuk mencari keredhaan Allah s.w.t "Tidak aku jadikan jin dan manusia itu melainkan hanyalah untuk beribadah kepadaKu"-51:56

Pengikut

Popular Posts