Rehlah jalinan kasih sayang

02 November 2009

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, semalam, saya dan kawan-kawan (ikhwah-ikhwah) berpergian ke Teluk Nipah di pulau pangkor.. program rehlah pada kali ini yang diberi nama Rehlah Jalinan kasih sayang cukup terpaku di hati.. kami berkumpul di sebuah surau di tronoh pada sebelah malam sabtu untuk satu pengisian berkenaan dengan persediaan-persediaan menghadapi final exam oleh seorang lecturer UTP yang juga sedang mengambil master dalam bidang Petroleum engineering di UTP. Pengisian yang bagus, berinformasi dan penuh dengan gelak ketawa bilamana pengisi menceritakan bagaimana pelajar-pelajar yang ambik master ni menghadapi final exam mereka..usai pengisian, hampir semua diantara kami singgah ke restoran mamak kegemaran di tronoh..usai 'supper', kami pun pulang ke surau dan tidur..

Tepat jam 4.15 pagi, kami semua bangun untk bersolat tahjud, hajat, taubat dan sebagainya lagi..alhamdulilah.. solat malam memberikan ketenangan hakiki kepada jiwa-jiwa yang inginkan cintaNya.. Selepas solat subuh, kami mula bertolak ke Lumut untuk menaiki feri ke pulau pangkor.

sepanjang perjalanan, beberapa masalah kecil berlaku. alahmdulillah, ianya dapat diselesaikan dengan izin Allah s.w.t. Kami sampai disana agak terlewat daripada tentatif. Namun begitu, kami sempat bersarapan dahulu di tempat letak kenderaan dalam kawasan masjid di Jeti lumut..usai sarapan, kami terus bergerak ke jeti utk ke pulau pangkor dan seterusnya menaiki teksi van utk ke teluk nipah. Biarlah gamabr2 dibawah sahaja menceritakan segala-galanya..^_^

Marwan mengisi angin dalam tayar

Amir, datang jauh dari penang

Atas ferry Mesra ape tah..

Atas ferry juga

Zuber, ditanam dalam salah satu game

Syafiq pula ditanam (tanam serentak dengan zubair)

Memasak dipulau setelah penat ber'snorkeling'

Istana kumpulan orange

Istana kumpulan Hitam

Snorkeling di sebuah pulau kecil

Peserta di'iqob' setelah kalah..huhu

Ikhwah-ikhwah yang ku sayangi dan cintai

Bangunan manusia, top of the world..haha..kami menang!! o_0

Alhamdulillah, program berjalan dengan lancar dan baik sekali..syukran wa jazakumullah kepada ikhwah-ikhwahku sekalian.. salah satu program yang cukup best dengan temanya 'santai tapi bahaya'..memang bahaya..sepanjang program ini, setiap kumpulan diberikan barang amanah dan seorang dalam group kami diminta untuk menjaga barang amanah tersebut..namu begitu, kedua-dua kumpulan tidak berjaya menjaga amanahnya dengan baik sehingga dua serigala hensem iaitu saya dan roomate saya berjaya mencuri barang amanah daripada group lawan masing-masing (mmg kami diamahkan oleh urusetia utk mencuri barang amanah tersebut..hehe)..Apa-apa poun, program kali ini berjaya merapatkan ukhuwah antara kami dengan izin Allah s.w.t dan kami cukup enjoy dan relax memandangkan minggu depan adalah minggu final exam.. doakan agar kami terus tsabat dalam jalan dakwah ini dan juga sukses dalam pelajaran masing-masing..wallahualam.. moga Allah memberkati usaha kami mencari redhanya.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wah..
pegi pangkor xbgtau..

AhMiEzZ berkata...

huhu..antm pon kat kedah masa tu akh..kalo antm kat lumut ana dh bgtau..hehe..

Foto saya
Pemuda Kelantan, Control System Engineer di sebuah Syarikat Minyak dan Gas. seorang musafir mencari bekalan amal untuk meraih Husnul Khatimah, kerana pengakhiran yang baik akan mendapat sesuatu yang baik di sana..hidup untuk mencari keredhaan Allah s.w.t "Tidak aku jadikan jin dan manusia itu melainkan hanyalah untuk beribadah kepadaKu"-51:56