satu malam..

02 April 2009

Assalamualaikum w.b.t
DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI.

Alhamdulillah, Allah masih memberikanku ruang masa dan nyawa untuk terus kukuh bergantung harap serta mencari keredhaanNya...

Mungkin minggu ni agak sibuk juga la.. banyak assingment2 yang perlu dihantar..dan banyak juga yang belum siap sepenuhnya.. mungkin dari kelemahan diri ini dalam mengatur masa..dan satu perkara lagi--> suka tangguhkan kerja...tp insyaAllah ana akan cuba usahakan untuk perbaiki kelemahan ini..

semalam sempat juga ana menemani sahabat dan seorang sahabiah ke sekolah di Ipoh untuk menghantar proposal program motivasi kami yang dijangkan berlangsung hujung minggu ini seandainya mendapat persetujuan pengetuanya. walaupun petang tu usrah habis agak lambat dan hujan lebat, namun, Allah masih mempermudahkan urusan kami kesana demi untuk mencari keredhaanNya.. ana ke sana bersama dengan seorang sahabat (teman yang sentiasa besama-samaku) dengn menaiki kereta (takut-takut hujan lagi kan) dan sahabiah tu dari rumahnya. setelah mengadakan sedikit perbincangan dengan PK HEM sekolah, proposal akan insyaAllah diterima dan kata PK Hem pun, pengetua insyaAllah xde masalah..Alhamdulillah.. selesai urusan etrsebut, kami pun terus balik..

dalam perjalana pulang, kami berdua sempat berbual2 dalam kereta.. dan satu benda yang menarik perhatian ana, dia menegur ana tentang sikap ana yang selalu berfikiran negatif.. ana terdiam sebentar.. ye ke aku ni berfikiran negatif dan tak optimis..hurm.. ana cuba membantah (ye la sape suka diri mereka ditegur-maksud ana membantah tu, ana cuba menjawab dengan alasan2 kenapa ana begitu)..mungkin sebab terdidik dalam kondisi yang sebegitu, menyebabkan ana selalu memikirkan konsenkunsinya lebih daripada kejayaan yang berhasil dalam setiap apa yang ana lakukan.. ana cuba mendengar, menarik nafas dalam-dalam dan menelan segala nasihat yang diberikan..betul la kalo seingat ana, ada satu hadith "seorang mukmin itu adalah cerminan kepada mukmin yang lain"..ana cuba berlapang dada..mungkin ada benarnya.. apa2 pun, syukran atas teguran itu..sememangnya diriku ini seorang hamba yang amat lemah dan hina, dan mempunyai banyak kekurangan diri..semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada kami.. dan itulah juga salah satu hikmah bersaudara dan berjauhlah (bermusafir) bersama..hehe..tq sahabatku.. insyaAllah, nanti ana ceritakan pengalaman2 semasa bermusafir.. benarlah seandainya kita bermusafir, banyak benda dan pengalaman yang kita dapat belajar..wallahualam..


Tiada ulasan:

 
Foto saya
Pemuda Kelantan, Eksekutif IT di sebuah syarikat Oil and Gas. seorang musafir mencari bekalan amal untuk meraih Husnul Khatimah, kerana pengakhiran yang baik akan mendapat sesuatu yang baik di sana..hidup untuk mencari keredhaan Allah s.w.t "Tidak aku jadikan jin dan manusia itu melainkan hanyalah untuk beribadah kepadaKu"-51:56

Pengikut

Popular Posts