Raya tahun ni?

15 Oktober 2008

Assalamualikum..
Dah lama daa saya xmenulis..em..mungkin sebab sibuk sket menyebabkan saya kurang masa untuk menulis..tah la.. macam2 benda ada nk kene buat termasuk menguruskan satu program motivasi untuk akhir tahun ni... well just nak cite about raya this year..
walaupun ari pengeposan entri ini dah masuk hari raya yang ke 15, tp bleh je rasanya nk cite lagi berkenaan hari raya sebab saya perhatikan di radio dan tV masih lagi berkumandang hari raya. ada orang kata "Kita puasa sebulan, raya pun sebulan la" hahaha.. tah ape-ape la diaorang ni. Puasa mungkin xcukup, raya nk lebih.. esh..ish..ish..

adik ayih berbaju melayu..mmg cute (tp suka sangat ambik gambar)

Anyway, raya ku tahun ni hanyalah di berkisar dikwawasan rumah ku dan umah atok n nenekku. Nk pg jalan rumah kawan-kawan tak tahu sangat (huhu~~) all maklum la jalan di kelantan teramat la sibuk. kalo nk pegi beraya umah kawan-kawan yang berada di daerah lain minta untuk pergi ari raya pertama sbb jalan lengang. So, raya pertama saya just beraya bersama saudara-saudara dikampung. Umah ngan kampung dekat je, xsampai 1/2 jam. dulu kalo nk balik kg ambik masa 5 jam (masa dok terengganu dulu la).

Addikku yang ketiga bergambar di Umah mak sedara

Alhamdulillah, ni merupakan raya pertama di negeri Asal (walaupun sblm ni dh penah balik beraya di kelantan) sbb mmg akan beraya dirumah sendiri di kelantan (xpaham ayat ni abaikan).. em, raya tahun ni cuma kurang abang saya yang sulung sebab terpaksa bekerja di Bilik Gerakan IPK alor Star, Kedah. (Hahaha, sian dia xleh raya kat umah)..beraya seorang je kat sana.. anyway, sy merancang ke ruamhnya deepavali ni (bukan nk sambut deepavali) raya kedua dan ketiga tetap sama.. berada dirumah menghabiskan segala makanan raya yang dimasak untuk tetamu (sebab xde tetamu yang datang, cuma jiran2 sebelah je) raya keempat pulak ada kenduri di rumah bapa saudara..so, semua family ke sana kecuali diriku (xsuke sangat kenduri2 neh kecuali makan di kenduri) dan hari-hari berikutnya tetap sama mcam biasa sehinggala ari raya ke-7 sy dan kawan-kawan satu universiti berangkat pulang ke Universiti..itulah perjalanan raya tahun ni.. xde yang menarik sangat kecuali mendapat duit raya daripada pak sedara sebanyak 4 inggit dan dari abang 10 minggit (haha,,besar-besar nk duit agi)

2 ulasan:

wafiUddin berkata...

Salam.

Wah waaaah. Dh besar, bjanggut segala pun dpt duit raya lagi. Hahaha.

Tp xdela dpt sebyk time kecik2 dulu ye tak. Sikit2 pun xpela. Bak kata upin&ipin dlm episod 18, berkat. Dh org nk bg, kita amek je la. Kite dpt duit, die dpt pahala.

AhMiEzZ berkata...

wah..betul..betul..betul..hihihi

 
Foto saya
Pemuda Kelantan, Eksekutif IT di sebuah syarikat Oil and Gas. seorang musafir mencari bekalan amal untuk meraih Husnul Khatimah, kerana pengakhiran yang baik akan mendapat sesuatu yang baik di sana..hidup untuk mencari keredhaan Allah s.w.t "Tidak aku jadikan jin dan manusia itu melainkan hanyalah untuk beribadah kepadaKu"-51:56

Pengikut

Popular Posts