Main Futsal?

28 Oktober 2007

Salam...

Em, smalam ana join ikhwah main futsal kat kompleks sukan UTP...lama daa ana xmain futsal nih..time last ana main lbh kurng sethn yg lepas..mase tu ana masih belajar kt MRSM kuala Krai..teringat mase main kt skolah dulu..ngan geng2 yang satu batch..satu kenangan yang memang tidak boleh dilupakan...back to the present...akhi saufi yang sebenarnya menjemput ikhwah join main futsal ni mase jamuan hari raya akhi Kamil di Bandar Universiti malam sebelum acara ini berlangsung...acaranya start pkl 7.00 pagi...kiranya, lepas smayang subuh kt masjid, kitaorng balik bilik dan terus pegi kt padang...mulanya, ana malas nak pergi, sebabkan nk buat lab report Physics, tapi lepas akhi umair datang bilik ana dan mengajak ana pergi dengan 'kata2nya' yang ''mantap'' tu, ana pun akur mengikutnya..mase tu baru pkl 7.08..kiranya dah lewat 8 minit laa...


cari henset...

on da way nak pegi tu, akhi umair tetiba terlupa dia punye henset..masyaAllah, mula la sesi pencarian hensetnya yang dikatakan 'hilang' tu...dia merantau dari bilik ke bilik, meingatkan segala kronologi yang berlaku sejak pulang dari subuh hingga singgah ke bilik2 yang dia kejutkan subuh tadi...mase tu dah agak lewat, so, kitaorang berdua pon terus ke kompleks sukan sambail akhi umair ni cuba mengingati kembali kemanakah hensetnya menghilang..dan tetiba dia teringat yang hensetnya tu terjatuh atas rumput depan bilik ana mase mengejar akhi hafizal... kitaorang pun terus ke gelanggang futsal..mase tu dah 7.22 minit..semua orang dah hampir siap 'warm-up'..so ana dan akhi umair just kena lari keliling padang 5 round untuk panaskan badan..lepas panaskan badan, akhi umair mintak kebenaran untuk mencari hensetnya yang 'hilang tu'..


The game start..

Futsal pon di mulakan dengan ana join group 2..manakala rumate ana akhi Irsyad group 1.. so kitaornag cam compete each other ar..hehehe..main punye main, pastu gawang team ana telah dibolosi..kalu tak silap ana, akhi alif yang menyumbatkannya..so, kitaoarng kene 'denda' memasukkan baju ke dalam seluar (tuck-in orang putih cakap)..fuh, skema abis cam dok kat maktab dulu jer. cam time PJK..em..main punye main...macam2 perkara menarik berlaku.. beberapa orng ikhwah ada yang terjatuh sampai berguling2 360 darjah...ada gak yang terjatuh beberapa kali..ana sendiri pon terjatuh, mase cuba nak mengelecek bola...hehe...ikhwah2 ni hebat jugak main bola..kiranya, bukan hebat dalam dakwah je tapi dalam sukan pon..antara ikwah yang paling hebat ana tengok, akhi saufi, akhi anuar, akhi alif, akhi fahim, akhi koji dan ada beberapa orang lagi..kitaorng mememang enjoy the game..

ni hanyalah sekadar gambar hiasan (kitaorang tak pakai macam ni)

End of the game..
game tamat pada lbah kurang kol 8.45 dengan keputusan 5,6 kalu tak silap ana dengan team ana kalah dalam game tersebut. sebelum kitaorang semua berangkat pulang, kitaorang berkumpul dulu.. akhi saufi memberi pesanan dan objektif futsal ini diadakan..ia bertujuan untuk merapatkan ukhuwah antara ikhwah2 dan menjaga tatatertib dan adab pemakain semasa bersukan yang berlandaskan hukum dan syarak..semua yang hadir hari tu berpakain sukan, berkasut (ada juga yang berselipar dan berkaki ayam sahaja masa main) dan berseluar track panjang...lepas tu, akhi faiz juga ada meberi sedikit tips2 berkaitan kesihatan dan kepentingan bersukan...lepas perjumpaan ringkas tu, kitaorang pu menuju ke kafe untuk breakfast dan pulang ke kolej masing2..
owh lupa pulak pasal kehilangan henset akhi umair...lepas dia balik mencari hensetnya balik, alhamdulillah, hensetnya dijumpai di tempat yang diimiginasiknya..di depan bilik ana, atas rumput..hehe..ada 6 miscall (p/s: awasi henset anda sentiasa)
wallahualam..


Tiada ulasan:

 
Foto saya
Pemuda Kelantan, Control System Engineer di sebuah Syarikat Minyak dan Gas. seorang musafir mencari bekalan amal untuk meraih Husnul Khatimah, kerana pengakhiran yang baik akan mendapat sesuatu yang baik di sana..hidup untuk mencari keredhaan Allah s.w.t "Tidak aku jadikan jin dan manusia itu melainkan hanyalah untuk beribadah kepadaKu"-51:56

Pengikut

Popular Posts